Bloguma Dokunma



Mart ayının başından beri Blogger erişime yasaklı ve bu yüzden DRT23 dahil "blogismi.blogspot.com" şeklinde adresli tüm bloglara erişim kapalı. Aynı zamanda Blogger'ın kendisine de erişim yasaklı ve bu yüzden ne biz bloggerlar birşeyler yazabiliyoruz ne de takipçilerimiz okuyabiliyorlar. Nedendir bilmiyorum ama şu anda Blogger'a erişebildim ve bu fırsattan istifade durumu haber vermek istedim. Tabi, siz şu sıralar DRT23'e erişebilir misiniz emin değilim ama yine bilmediğim bir nedenden dolayı zaman zaman bazı bloglara girilebiliyor. Bir önlem olarak blogumu geçici olarak ağabeyim olan MaFiAMaX'in kendi alan adına dahil bir alt alan adı olan "http://drt23.mafiamax.com/"a da yönlendirdim ama herkesin bu adresi fark etmesi kolay değil tabii.

Bilmeyenler için kısaca bahsetmek gerekirse, Blogger'a getirilen yasağın nedeni bazı blogların Digiturk'un hak sahibi olduğu Süper Lig maçlarını kaçak olarak yayınlamaları. Digiturk, Google'dan bu blogların kaldrılmasını talep ettiğini fakat bir yanıt alamadığını ve bu yüzden mahkemede dava açtığını açıkladı. Bu davanın sonucu olarak da tüm Blogger, Blogspot ve bunların alt alan adındaki bloglara erişim yasaklandı.

Bu soruna ne zaman bir çare bulunacağını ve bloggerların bloglarına ne zaman kavuşacaklarını bilmiyorum ama hemen bir tepki oluştu ve çeşitli platformlarda (sosyal medya gibi) "Bloguma Dokunma" adlı kampanya halen yürütülüyor. Az evvel ben de buradaki (http://www.blogumadokunma.com/) imza toplama kampanyasına destek verdim. İmzalar yetkili makamlara sunulacakmış. Umarım bir yanıt alınabilinir.

DRT23'ün kendi adresi olan http://drt23.blogspot.com/ bu adrese girildiğinde ise halen kocaman kırmızı harflerle "Bu siteye erişim mahkeme kararıyla engellenmiştir." uyarısı çıkıyor. Bu durumun yakın zamanda düzeltilmesini umuyorum ama yasak sürerse çeşitli yollarla bu blogun sağlıklı yayınını sürdürebilmek için çeşitli tedbirleri hayata geçirebilirim.

Ekim 2008'de de benzer şekilde Blogspot ve onun alt alan adındaki bloglara erişim engellenmişti ve durumu "Sürgündeki Blog" ve "Burası Türkiye!"başlıklı yazılarımda anlatmıştım. Geçen sürede pek birşeyin değişmediğini görüyorum ve bu yüzden durumu eleştirecek başka şeyler yazmayı gereksiz buluyorum.

Son olarak, yasak süresince DRT23'e ulaşabildiğiniz takdirde pek çok görsel gözükmeyecek, bu yüzden blog biraz eksik olacaktır. Ayrıca, bu süreçte blogu güncellemem ve yeni yazılar yazabilmem de zor. Çünkü, yukarıda da belirttiğim gibi Blogger'a erişim çok nadir durumlar dışında mümkün değil.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!