Sürgündeki Blog!

Dün (24 Ekim) birçok internet kullanıcısı yeni bir site kapatma olayı ile karşılaştı. Ancak bu seferki en az YouTube'un kapatılması kadar mühim ve vahim. Çünkü bu kez kapatılan (erişimi engellenen demek daha doğru) site bir çok internet kullanıcısına hizmet veren, bir başka Google ürünü olan Blogger. Hal böyle olunca bir kişinin işlediği suç yüzünden Türkiye genelinde binlerce insan cezalandırılmış oldu. "Burası Türkiye!" adlı yazımda olayı yeterince eleştirdiğimi düşünüyorum; bu yüzden bu yazının esas konusuna geçebilirim!

Kullanıcılar DRT23'e ve diğer blogspot.com alan adlı bloglara bu ceza süresince ulaşamıyorlar. Bu durumu aşmanın en kolay yolu yeni bir alan adı alıp blogu bu adrese yönlendirmek. Ancak ben bunu kendi bloguma - en azından şimdilik - uygulama taraftarı değilim. Çünkü bu blog tamamıyla paradan soyut şekilde yayında. DRT23'ten hiçbir şekilde para kazanmıyorum; aynı şekilde her hangi bir yolla para harcamak niyetinde de değilim. Bir diğer nedenim de şu: Eğer hepimiz bloglarımız için yeni bir alan adı alıp bu işten sıyrılırsak bazıları saçma yasaklarının işe yaradığını düşünüp sevinebilir! Buna mahal vermemek için, sesimizi duyurabilmek için alan adımı da Blogger hizmetini de terk edip gitmiyorum.

Ancak insanların bu durumdan haberdar olabilmesi ve DRT23'ü takip edebilmesi için 2 önlem aldım. Doğal olarak bu önlemler, tıpkı bu ceza gibi geçici. Siz bu yazıyı okuyabildiğinize göre - hala ceza devam ederken - DRT23'e ulaşmanın yolunu bulmuşsunuz demektir. Peki bu 2 önlem nedir?

Bu süreç boyunca DRT23, http://drt23.mafiamax.com/ adresinden her zamanki gibi yayına devam edecek. Alan adı için aynı zamanda - bilmeyenler için söylüyorum - ağabeyim olan MaFiAMaX'e teşekkür ediyorum. Bunun için blog içindeki link ve menüleri düzenledim ama yine de küçük bir problem var: Blogger'a yüklü olan resimler görüntülenemeyecek.

İkinci önlem ise şu: Evet başka bir alan adıyla - orijinalini terk etmeksizin - DRT23 yoluna devam ediyor; ancak pekçok kişinin yeni URL'den haberi yok. Bunun için - ne kadar işe yarayacağını bilmiyorum ama - bir başka blog hizmeti sunucusu olan WordPress'te http://drt23.wordpress.com/ adresinde bir blog açtım. Blogun tek amacı durumu anlatmak ve kullanıcıları buraya yönlendirmek. Siz bu yol üzerinden buraya ulaştıysanız bu, önlem planımın işe yaradığını gösterir.

Sürgündeki bir hayat gibi durumumuz. Umarım birileri kafalarındaki duvarları yıkar ve gerçeğin farkına varıp bu garip yasağı kaldırır. Ama yine de o zamana kadar bu önlemlerle size ulaşmaya çalışacağım.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!