Yasak Sürüyor


Uzun bir aradan sonra bloga birşeyler yazıyorum ama ne yazık ki yine Blogger erişimiyle ilgili. Neredeyse bir buçuk aydır Blogger ve ona bağlı bloglara erişim engelli. Bu durumu daha önce "Bloguma Dokunma" başlıklı yazıda ele almıştım ve aynı isimli hareketin imza toplama kampanyasına destek vermiştim. Bir süre sonra Google'ın cezaya sebep olan blogları kaldırdığı ve erişim engelinin kaldırılması için dava açıldığı haberini aldık. Mahkeme erişim yasağını kaldırma kararı aldı; ancak karar belgesinde adres ".blogspot.com" yerine yanlışlıkla ".blogsport.com" şeklinde yazıldığı için TTNet dahil hizmet sunucuların çoğu kararı uygulamadı. Dolayısıyla bir harf hatası yüzünden yasak devam ediyor. Ancak yakın zamanda başka davalar açıldığı ve kısa süre sonra yasağın kalkacağı yönünde haberler çıktı.

Şimdi bu anlamsız yasağın kaldırılmasını beklemekten başka yapabileceğimiz birşey yok. Bu süreç genel olarak Türk blog atmosferini olumsuz yönde etkiledi. Yasak yüzünden DRT23 dahil birçok blog ciddi anlamda takipçi kaybı yaşadı. Blog üzerinden para kazananlar bu durumdan en çok darbe alanlar oldular. Eminim birçok kişi blogunu kapattı veya başka sunucu ve adreslere taşımak zorunda kaldı. Ben sabırla beklemekten başka birşey yapmadım ve yakın zamanda erişim engelinin kaldırılacağına dair umudumu hala koruyorum. Ancak bir gerçek var ki bu süreç bloga yeni gönderilerde bulunmaktan beni alıkoydu. İnsanların ulaşamayacaklarını bile bile bloga birşeyler yazmak isteği gelmiyor insanın içinden. Ama aklıma gelen bazı önemli konuları bir yerlere not ettim ve yasak kalktıktan sonra fırsat buldukça bu konulara değinmek istiyorum.

Bu yazıyla son durumu hala bir şekilde DRT23'e ulaşmayı başaranlara haber vermek amacıyla yazdım. Bir nevi kaybolmadım, hala buradayım mesajı :) Yakın zamanda erişim yasağının kalktığını haber vereceğim bir yazıda yeniden buluşmak dileğiyle sonlandırıyorum yazımı.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!