Seçim 2011'in Ardından


Merakla beklenen seçimler yapıldı; seçmen sandığa gitti ve millet son sözü söyledi. Öncelikle seçim sonucunun hayırlı olmasını diliyorum. Umarım meclis gelecek dört yılda hem sorunları çözmek ve yeni projeleri hayata geçirmek için hem de yeni anayasa için uyum içerisinde çalışır.

Bu seçim dönemine ilişkin bence en güzel hadise önceki yıllara nazaran neredeyse hiç sorunsuz şekilde seçimlerin yapılması ve halkın çok yüksek bir çoğunlukla seçimlere katılmasıdır. Böylece halkın iradesi meclise daha dengeli şekilde yansımıştır.

Herkes seçim sonuçlarını medyadan takip ettiği için ayrıntıları burada yazmayı gereksiz buluyorum ama seçim sonuçlarını gösteren birkaç grafiği aşağıya ekliyorum:

Türkiye Geneli Seçim Sonuçları


Partilerin Oy ve Millet Vekili Sayıları


TBMM Millet Vekili Dağılımı


Not: Grafikleri yakından görmek için üzerlerine tıklayabilirsiniz.
Görsellerin Kaynağı: http://secim2011.ntvmsnbc.com/

Seçim sonuçları açıkçası beni şaşırtmadı. Birçok kişinin de sandıktan böyle bir sonuç çıkacağını aşağı yukarı tahmin ettiğini biliyorum. Yine de heyecanlı ve önemli bir seçimdi.

DRT23'te geçen yıl (2010) Mayıs-Temmuz arasında "Erken Seçim" anketi düzenlemiştim. Sonuçları yaklaşık bir yıl sonraki 2011 Genel Seçimi'nde tekrar değerlendireceğimi yazmıştım. Seçimler yapıldı ve işte bahsettiğim o zaman geldi.

DRT23'te Düzenlenen Erken Seçim Anketi Sonucu


Görüldüğü gibi AKP ve MHP'nin seçimde aldığı oy oranı anket sonucundan birkaç puan fazla. CHP'nin oy oranı ise ankette oldukça yüksek: seçime göre 8 puan fazla. En büyük sapma ise BDP'nin oy oranında: ankette, seçime göre neredeyse yarı yarıya az çıkmış. DRT23 okuyucularının oy verdiği ankette öne çıkan sapma CHP'nin oy oranında ama bazı çok ciddi araştırma kurumlarının bile anketlerinde benzer şekilde CHP'nin oy oranının %30'u aşacağı sonucu çıkmıştı. Yani bu anketin başarısı 109 kişilik katılımcı sayısı göz önüne alındığında hiç de fena değil.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!