İstanbul Kart Güncellemesi

Yaklaşık bir yıl öncesine kadar akbilleri kullanıyorduk İstanbul'un toplu taşıma sisteminde. Her yıl okullar aracılığıyla form doldurarak ve bir miktar para ödeyerek yeni öğrenci pasolarına kavuşuyorduk. Geçen seneden itibaren akbil ve pasoların yerini manyetik okuma özellikli İstanbul Kart aldı. Taşıması ve kullanması daha kolay olan bu karta kısa sürede alıştık. Ama anlaşılan birşeyi unutmuşuz!

İstanbul Kart'ıma yüklediğim para kısa sürede bitince işkillenip genelde bakmayı ihmal ettiğim okuyucu aletin ekranına baktım ve karttan 95 kuruş olan indirimli ücretin değil, 1,65 lira olan tam ücretin çekildiğini gördüm. O zaman hatırladım ki eskiden pasoları güncelliyorduk ama bu yıl okulda böylesi bir uygulama yapılmamıştı. Daha sonra bilgi almak için yükleme yaptığımız gişelerden birindeki memura durumu sordum. O da güncelleme için kartı elektronik yükleme makinesine birkaç saniye tutmam gerektiğini, böylece ücretsiz güncelleme yapabileceğimi söyledi. Ben de anlattığı gibi yaptım ve indirimli seyahat günlerime kısa bir aradan sonra geri döndüm.

Sevgili İstanbullu öğrenci kardeşlerime fark etmeden fazla ücret ödemeye başlamadan önce (Belki de başlamışsınızdır bile!) elektronik yükleme makinelerinde kartlarını güncellemelerini öneriyorum. Çünkü çoğu öğrencinin bundan bihaber olduğunu sanıyorum. Keşke İETT otobüslere vs. bu konuda bir duyuru asmış olsaydı.

Merak ettiğim şey şu: Mezun olup öğrencilik hayatı biten gençler katı makineye okuttuğunda güncelleme olur mu olmaz mı? Yani bir şekilde İETT öğrencileri otomatik olarak (doğrudan başvurulardan bağımsız olarak) takip ediyor mu? Eğer etmiyorsa birkaç yıllık periyotlarla yine kart yenilemek gerekli olacaktır ve bu sürede bazılarımız öğrenci olmadığı halde indirimli toplu taşımadan faydalanacaktır.

Bazı bilgilendirme eksikliklerine rağmen yeni uygulama çok iyi. En azından her yıl bir vesikalık fotoğraf ve 5 TL vermekten, form doldurup kuyruğa girmekten kurtulduk.

7 yorum

Teşekkür ediyorum. Bir türlü güncelleme yapamadığım makinaya bir tekme atıp güncelleyeceğim. Artık nasıl olduğunu öğrendim sağol.

Yanıtla

@ Adsız 4 Ocak 2012 14:45;

Ben akbil güncellememi geçen yıl yapmıştım. Bu yıl önce İETT internet sitesinde form doldurup söyledikleri hesaba 5 TL yatırman gerekiyor. Sonra onay mesajı alınca kartını makineye okutuyorsun.

http://skart.iett.gov.tr:81/Online-Vize-Detaylari.aspx?id=2&k=form

Yanıtla

yaa nasıl güncelliyoruz

Yanıtla

@ uğur,

İstanbul Kartı'nı otomatik yükleme makinelerine birkaç saniye tutman yeterli. Güncelleme yapılmıştır gibi bir uyarı ekrana gelmeli.

Yanıtla

gidin bi tane bayiye güncelleme yapcam abi deyin yaouyolrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Yanıtla

Merhaba ben ayhan ücretsiz taşıma kartım var otobüse bindimde yetersiz bakiye vadediyor neden

Yanıtla

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!