Temada Birkaç Yenilik

Şubat ayının başında aklıma yeni bir temaya geçme fikri girdi ve bir daha da çıkmadı! Aslında isteğim basitti: uzun zamandır kullandığım tema yerine artık yeni birşeyler denemek ve bloga yeni bir görünüm kazandırmak. Bunun için birçok tema sitesini taradım ve birbirinden güzel blogger temaları buldum. Nasıl olsa artık, Blogger için eskisi gibi sınırlı sayıda tema yoktu. Ancak bir türlü içime sinen biri olmadı. Önce blogun kuruluş yıl dönümü olan 5 Şubat geçti. Sonra baharda değiştiririm diye düşündüm ama dersler, bitirme projesi, sınavlar derken zaman bulamadım. Bolca boş zamanımın olduğu yaz aylarında tema arayışıma geri döndüm. Birkaç temayı modifiye ettim, şimdikine yeni görseller katmayı vs. denedim ama bir türlü son adımı atıp deneme bloglarımdaki temaları esas bloga aktaramadım. Sanki şimdiki tema olan SumTech üstüme (daha doğrusu blogun üstüne) yapışmıştı!

Sanırım bunun nedeni SumTech'in gerek görsel olarak gerekse araçlarıyla tam da bana hitap etmesiydi. (Ne de olsa bu temayı ben geliştirdim.) O halde neydi bu tema değiştirme isteği? Sanırım basit bir yenilik arzusuydu; karşılığını bulamayan.

Madem yolumuza SumTech'le devam ediyoruz, neden yeni birşeyler eklemeyelim? Ufak tefek birkaç yenilik yaptım. Sayfa gezinti aracı (page navigation widget) bunlardan biri. Artık sayfaların altındaki "Önceki Sayfa", "Sonraki Sayfa" linklerinin yerine sayfalar arasında dolaşıp eski yazılara ulaşmayı kolaylaştıran numerik sayfa tuşları mevcut. Blogger blogunuza bu eklentiyi eklemek isterseniz şu linke göz atın: http://www.webmastersitesi.com/blog-dunyasi/62950-blogger-page-navi-blogger-sayfa-numaralandirma.htm

Diğer yenilik biraz daha ufak birşey ama başka bloglarda görüp de beğendiğim bir ayrıntıydı ve eklemek istedim. Sayfanın alt bölümündeki (footer) yukarı tuşu ile hızlıca sayfa başına dönmek mümkün. Yalnız Mozilla'da nedense çalışmıyor. Bunu bloggerına eklemek isteyenlere verebileceğim bir link yok; çünkü başka bir deneme temamdan kodları aktararak yaptım. Yine de Google'de arayarak bulabileceğiniz birşey.

Büyükten küçüğe doğru gidiyoruz! En küçüğü ise favicon. Eski ve şimdiki faviconları ve diğer değişiklikleri yazının başındaki ekran görüntüsünde işaretledim. Yalnız nedense faviconum da (eskisi de yenisi de) yine Mozilla'da görüntülenmiyor. "Mozilla! Derdin nedir senin?" :)

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!