Sıradışı Penaltı Golü

Dün haberlerde izledim bu penaltı golünü ve burada paylaşmak istedim. Uzun zamandır futbolla ilgili birşeyler yazmıyordum bloga ama bu golü görünce videoyu eklemek istedim. Belki henüz izlemeyenler vardır.



Bu güzel ve sıradışı penaltı golünü eleştirenler de var. Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan karşısında 5 - 2 öndeyken bu penaltı atışını BAE takımından Awana Diab kullanıyor. Skor avantajının verdiği rahatlıkla 'ukalaca' kullanılmış bir penatlı olarak yorumlayanlar var. Ama bence bu şekilde düşünüp eleştirmek biraz ağır kaçıyor. Neticede bu bir oyun ve futbolcu kurallar dahilinde bir atış yapıyor. Elbette skor açısından bu kadar rahat olmasaydı BAE, Diab bu harekete cesaret edemezdi muhtemelen. Ama amacı karşı takımı aşağılamak değil, unutulmaz bir gol atmak bence. En azından ben bu şekilde değerlendirmek istiyorum.

Neyse, YouTube'da bu videoyu bulurken altta yer alan bir yorum bana daha eski fakat yine ilginç bir penaltıyı hatırlattı. Aşağıdaki video 2006 Dünya Kupası final maçından. Hani İtalya ile Fransa'nın karşılaştığı ve Zidane'ın rakip oyuncuya kavgada kafa attığı o meşhur maç. Malum Zidane bu maçla futbolculuk kariyerini sonlandırmıştı. Ama üstad bu kadar ciddi ve gerilimli bir maçta, üstelik skor avantajı yokken, öyle bir penaltı golü atmıştı ki...

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!