Sansür ve Pagerank


Bugün Enes ve Blogu'nda "Pagerank Saçmalıkları" başlıklı yazıyı okurken Google'ın 27 Haziran'da pagerank değerlerini güncellediğini öğrendim. DRT23 uzun zamandan beridir PR 3'e demirlemişti ve bu değerin daha uzun zaman değişmeyeceğini bekliyordum. Ancak bugün blogumun pagerank değerini internette bu hizmeti veren sitelerden birinde kontrol ettiğimde çok şaşırdım. Sonra birkaç sitede daha kontrol ettim ama sonuç aynıydı: PR 1.

Merak edenler için kısaca bahsedersek Google Pagerank aslında tüm Google aramalarının daha iyi sonuçlar vermesini sağlayan bir algoritmanın her bir internet sitesine atadığı değerdir ve 1 ile 10 arasında - 10 en yüksek puan - değişir. Böylece arama sonucunu içeren sitelerden daha kaliteli olanlar üst sıralarda gösterilir. Sitelerin değerlendirilmesinde içeriğin kalitesi ve güncelliği, diğer sitelerle arasındaki bağlantı ilişkisi kullanılır. Yani güncel, çok takip edilen ve birçok yerde linki verilen bir site daha yüksek puan alır.

Google Pagerank bir sitenin Google aramalarında hangi sırada yer alacağını etkilediği için çok önemlidir. Bu nedenle web sitesi yöneticileri, sahipleri bu konuyu önemser. Haliyle, blog yazarları için de önemlidir. Çünkü bloga daha çok ziyaretçi gelmesinin önünü açar. Bu dükkanınızın işlek bir caddede olması gibidir.

DRT23'ün pagerank değerinin bir anda bu kadar düşmesi beni çok şaşırttı ama sanırım bunun sebebini biliyorum. Hatırlayacağınız üzere yakın zamanda, geçen Mart ayında Blogger, Digiturk'un açtığı dava sonucu erişime kapatılmıştı ve sansür yaklaşık bir buçuk ay sürmüştü. Normalde DRT23 günde 50-100 arası ziyaret alırken bu süreçte günlük ziyaret sayısı birkaçla sınırlandı. Aynı süreçte bloga yeni yazılar yazmaktan da uzak kaldığımı düşününce pagerank değerindeki bu ani düşüsün ana sorumlusu sansür gibi görünüyor.

Belki blogumun pagerank değeri düştü ama neyse ki ziyaret sayısı eski değerine kısa sürede tekrar ulaştı. Benim için önemli olan da yazılarımı, paylaşımlarımı kaç kişiye ulaştırabildiğim. Belki şimdilik dükkanımız arka sokaklarda, kuytu bir köşede ama öyle görünüyor ki ziyaretçilerimiz bizi hiçbir yerde yalnız bırakmıyor.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!