Lost Adası

Ben ve Sawyer adaya veda ediyorlarmış gibi görünüyorlar; değil mi? Belki biz altı sezon sonunda Lost'a ve meşhur adasına veda ettik ama aslında ada hala olduğu yerde. Bu yazıda biraz Ada'dan bahsetmek istiyorum. Hani, John Locke'ın "I looked into the eye of this Island, and what I saw was beautiful," (Adanın gözünün içine baktım ve gördüğüm şey güzeldi.) dediği o ada.

Öncelikle adanın gerçek halinden bahsetmek istiyorum. 815 sefer sayılı uçağın geçirdiği kazadan sağ kurtulan kahramanlarımızın uzun süre yardım beklediği ve kurtulmaya çalıştığı o adaya sizin uçağınız düşseydi ve hayatta kalsaydınız beklediğiniz yardım birkaç dakika içinde gelirdi! Dizinin çekildiği Oahu adası, Büyük Okyanus'taki Hawaii takım adalarından biri. 1545 kilometre kare yüzölçümüne sahip adanın tek yerleşimcileri diğerleri (the others) değil. Gerçekte adanın nüfusu neredeyse 1 milyon (900 bin). Dizideki karakterlerimizin kamp kurduğu sahil ya da sıradışı maceralara atıldıkları ormanlar, hepsi aslında insan kaynıyor! Yerleşim yerleri, kara yolları, plajlar... Dizideki ıssızlık atmosferine rağmen gerçek hayatta ada cıvıl cıvıl. Aklınızdaki Lost adası imajı zedelenmesin diye buraya adanın yerleşimi ile ilgili bir fotoğraf koymuyorum. Merak edenler internette arayıp bakabilirler ama adayı hep dizideki haliyle hatırlamak daha güzel.

Şimdi de adanın dizideki durumuna dönelim. 6 sezon boyunca yaşanan onca hadisenin adanın nerelerinde yer aldığını görmek için bu güzel haritaya göz atmalısınız. Kurtulanların sahildeki kampından diğerlerinin kampına, radyo kulesinden Black Rock'a, Dharma istasyonlarından adanın kalbine değin herşeyin adadaki konumunu görebilirsiniz. Adada kısa bir nostalji turu yani...

Son olarak ada ile doğrudan ilgili değil ama burada bir videoyu da paylaşmakta yarar var. Çok tartışılan finalin ardından (Finale dair "Lost Destiny Found" yazısını buradan okuyabilirsiniz.) bazı soruları yanıtlamak için dizinin yapımcıları tarafından kısa bir video hazırlandı. "The New Man In Charge" (görevli yeni adam) adlı kısa ekstra bölüm, Ben'in iki Dharma çalışanıyla konuşması ile başlıyor. Beklentileri karşılayan birşey olmasa da izlemenizi tavsiye ederim.

Videoyu izlemek için buraya tıklayın!

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!