113 Yıllık Geleneğin Sonu


 
Bloğu önceden beri takip edenler bilir FC Barcelona taraftarı olduğumu. Belki gidip de Camp Nou'da bir maç izlemek henüz nasip olmadı ama yaklaşık 10 yıldır Barcelona'yı takip ediyorum. Fırsat buldukça maçlarını izliyorum televizyondan. Şimdi hatırlıyorum da henüz Barcelona dünya futbolunda bu kadar sükse yapmadan önce bu takıma ilgi duymamın sebeplerinden biri de formalarında reklam taşımamalarıydı. O zamana kadar hep formalarının her bir tarafı irili ufaklı reklamlarla dolu takımları izlemiştim. Sonra öğrendim ki Barcelona gibi birkaç takım daha kulüp felsefesi olarak forma reklamı almıyormuş - almıyordu. Çünkü forma kutsaldı ve kulüp ona gönül veren insanların kulübüydü. O zamanlar bu felsefe bana da romantik gelmişti. Açıkçası hala öyle ama günümüz dünyasıyla ne kadar uyumlu?
 
Barcelona kulübü de böyle sorgulamış ve taraftar çoğunluğunun onayıyla 113 yıllık geleneğe son vermiş. Hatırlarsınız zaten son birkaç yıldır UNICEF ve Qatar Foundation reklamı taşıyordu Barcelona forması; ancak bunlar ticari kuruluşlar değildi. Bu yıl itibariyle ilk kez ticari bir marka olan Katar Havayolları (Qatar Airways) logosu yer alıyor formada. Katarlı firma bu anlaşma için yıllık 25 milyon sterlin (75 milyon TL'den fazla) ödemeyi kabul etmiş!
 
Barcelona taraftarının bir bölümü bu anlaşmadan memnun değil. Ama bunun nedeni onların hala romantik düşünmesi. Her şeyin para olduğu şu kapitalist dünyada beğensek de beğenmesek de para düşünülmesi gereken bir etmen. Barcelona yöneticileri de böyle düşünmüş olmalı çünkü pasif olarak (taş atıp da kolları yorulmuyor ya ;) ) kazanacakları bu meblağ ile her yıl bir iki yıldız transfer yapabilirler. Böyle bir denklemi hangi ticari yapı görmezden gelebilir. Evet, taraftarlar her ne kadar kulüplerine gönülden bağlı olsalar da tüm spor kulüpleri aynı zamanda ticari birer organizasyondur.
 
Neyse, esas ben sizinle bu anlaşmanın ürünü olan oldukça güzel bir reklam filminin videosunu paylaşmak istiyordum. Buyurun, video aşağıda:
 

 

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!