Blogger Spam Yorum Bombardımanı


Blogum son zamanlarda daha önce hiç olmadığı kadar çok yorum almaya başladı. Maalesef, bu duruma sevinemiyorum; çünkü bu yorumların çoğu spam.

Bu blogu açtığım zamandan beri yorum yazmayı kolaylaştırmak ve teşvik etmek için yorum ayarlarını güvenlik açısından en düşük seviyede tutuyorum. Anonim okuyucular yorum yazabiliyor ve herhangi bir onay kutusu vs yok. Yorumlar yönetici (bu durumda ben oluyorum) onayından da geçmiyor. Yani isteyen istediğini yazıp anında yayımlayabiliyor.

Bu ayarlar bugüne dek pek sorun olmamıştı. Kurallara aykırı yorum olduğunda fark edince siliyordum. Ancak son birkaç aydır blogum adeta spam yorum bombardımanında! Diğer Blogger blogcular için de durum aynı mı bilmiyorum.

Blogger bu spam yorumların bir kısmını algılayıp yayınlanmasını engelliyor. Ancak, çoğu bu filtreyi geçiyor. Haliyle blogda çok alakasız yazıların altında çok alakasız yorumlar, üstelik İngilizce, kendine yer buluyor. Tahmin edebileceğiniz gibi bunların hemen hepsi çeşitli sitelere linkler içeriyor.

Arada bir bloga girip bu yorumları temizliyorum ama yine de rahatsız edici. Buna bir önlem olarak yorum ayarlarından "kelime doğrulama" seçilebiliyor. Böylece yorum gönderen kişinin ekranda gördüğü harfleri boş kutuya yazarak kendisinin spam mailler yollayan bir robot program değil gerçek bir okuyucu olduğunu kanıtlaması gerekiyor. Bu ayarı açtım ancak nedense kelime doğrulama penceresi düzgün görüntülenemiyor. Bu durum blogun tema kodlarıyla ilgili olabilir. Dolayısıyla bu ayarı tekrar kapattım.

Belki bu bir çözüm olabilecekse de anonim yorumları engellemek istemiyorum. Neticede bu yorumların bir kısmı da gerçek. Yorum denetimini de açmak istemiyorum; çünkü yorumları çok sık kontrol edemiyorum ve ben görmedim diye yorumların geç yayınlanmasını da istemiyorum.

Sanırım bir süre daha spam yorumlarla mücadeleye manuel olarak devam edeceğim. Dayanamadığım noktada yukarıda bahsettiğim önlemlerden birini hayat geçirmem gerekecek.

Merak ettiğim şey, bu spam yorumlardaki linklerin yönlendirdiği sitelerde trafik ne ölçüde artıyor? Çünkü çok faydalı olduğunu sanmıyorum. Bu blog İngilizce bile olsaydı yorumlar çok alakasız durduğu için reklam olduğu belli olacaktı ve yine pek tıklanmayacaklardı. Lafın özü, birkaç fazladan ziyaretçi için tüm blog alemini rahatsız etmenin anlamı var mı!

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!