Barcelona Formasına Reklam Alıyor


Birçok futbol otoritesine göre dünyada en iyi futbol oynayan takım... 111 yıllık, rüya gibi başarılarla dolu bir tarih... Bir kulüpten daha fazlası (mes que un club)... Fakat Barcelona'yı diğer kulüplerden ayıran bir gelenek sona eriyor.

Katalanların futbol arenasındaki temsilcisi Barcelona, oynadığı güzel oyunla, yetiştirdiği muhteşem yeteneklerle ve aldığı başarılarla tüm dünyada en çok bilinen futbol kulüplerinden birisi. Çok az takıma nasip olacak şekilde, dünyanın dört bir yanında sayısız taraftara sahip bir takım. Barcelona'yı bilen futbol severler onun formasına reklam almama geleneğini de bilir. Çünkü o bordo-mavi forma, sadece bir futbol takımının kıyafeti olmaktan ziyade bir duruşun da sembolü olagelmiştir. Ancak, şimdi 111 yıllık bu gelenek birkaç milyon avro karşılığında sona erecek ve Barça forması, o sembolik anlamını yitirip sıradan bir formaya dönüşecek.

Son birkaç yıldır UNICEF (Birleşmiş Milletler Çocuk Fonu) logosunu yardım ve fonun tanıtımı amacıyla formasında taşıyan Barcelona, para almak bir yana bunun için fona yıllık bağışta bulunuyordu. Yeni imzalanan anlaşma ile bu sezonun ikinci yarısında başlamak üzere Barcelona, Katar Vakfı'nın logosunu beş buçuk yıl boyunca taşıyacak ve karşılığında 165 milyon avro alacak.

Bir Barcelona taraftarı olarak aslında bu ani kararı anlayabilmiş değilim. Kulübün ekonomik durumu, futbol başarısı kadar olmasa da parlak sayılır. Tarihinde ekonomik olarak daha zor şartlarda bulunmasına rağmen forma reklamını bir gelir kapısı olarak görmemiş olan kulübün şimdi bu kararı alması ilginç. Tabi, sonuçta futbol da tıpkı modern dünyadaki herşey gibi ekonomiye dayanıyor. İşin bu yüzünü görmezden gelip sadece duygusal davranmak kulübe zarar verebilir. Sanırım bazı yöneticiler, böylesi bir kaynaktan yararlanmamayı finansal açıdan bir hata olarak yorumladılar.

Yine de taraftarların bir kesimi yöneticilerle hem fikir değil. Bunlardan biri de takımın efsanevi oyuncularından ve bir dönem teknik direktörlüğünü üslenen Johan Cruyff. Cruyff bir gazeteye yaptığı açıklamada şunları söylemiş:

Biz, dünyada eşi olmayan bir kulübüz, hiçbir kulüp tarihi boyunca formasını ilk haliyle muhafaza edemedi. Biz hem bunu yaptık, hem de rekabeti sürdürdük. Sonra bu eşsizliği, bütçemizin yaklaşık 100'de 6'sına sattık.

Anlamadığım bir noktaya daha değinmek istiyorum: Katar Vakfı, bilim ve eğitime destek amacıyla kurulmuş bir vakıf ve kurucusunun Katar Emiri olduğunu düşünürsek petrol zengini bu Arap ülkesinde bağış bulmakta zorluk çekmiyordur. Öyleyse milyonlarca avroyu bilim ve eğitim yerine reklama harcamanın amacı nedir? Bana bir çeşit gövde gösterisi gibi geldi. Tartışmalar arasında FIFA tarafından 2022 Dünya Kupası'na ev sahibi seçilen Katar'ın reklamı gibi olacak - sonuçta logoda "Katar" Vakfı yazıyor.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!