Lost - The New Man In Charge


Lost finalinden sonra çok konuşulmuş ve tartışılmıştı. Bazı izleyiciler finalden memnun iken bazıları hiç de tatmin olmamıştı. Aslında esas soruların cevapları verilmiş olsa da bazı sorular cevapsız kalmıştı. Bunun farkında olan yapımcılar, son sezon DVD setinde 12 dakikalık ek bir video olacağını ve burada bazı soruların cevap bulacağını açıklamışlardı. Biraz geç de olsa bu ek video hakkında kısaca yazmak istedim.

Video kısa ama internetten bulmak biraz zor oldu. Anladığım kadarıyla yayın haklarından dolayı video sitelerinin çoğundan kaldırılmış olsa da bazılarında hala mevcut. Bu haklara riayet etmek bakımından burada bir link paylaşmıyorum.

Ek bölümün adı "The New Man In Charge"; yani "Görevdeki Yeni Adam". Görev elbette adanın koruyucusu olmak ve görevdeki adam Jack'ten bu görevi devralan Hurley. Bu bölümde de Hurley'nin yardımcısı ("2 numara") Benjamin'i adaya Dharma etiketli yardım paketlerini göndermekle görevli iki kişiyle sohbet ederken izliyoruz. Burada Linus, alışık olduğumuz Dharma oryantasyon filmlerinden birini iki görevliyle birlikte izliyor ve kutup ayıları, 23 numaralı oda, hamilelerin ölü doğum yapması gibi soruların yanıtlarını da bu oryantasyon filminden öğreniyoruz. Sonra akıl hastanesinde eski dostumuz Walt'u ziyarete gidiyor Ben ve Walt'un özel çocuk olması ile ilgili kısa bir sohbeti izliyoruz. Dharma minibüsünde Hurley'nin Walt'a "sana ihtiyacımız var" gibisinden söylevi ve Ben'in Walt'a "baban ölü olabilir ama hala konuşabilirsin" demesinden ben şöyle bir sonuç çıkardım: Michael yeni kötü olabilir ve Hurley'den sonra göreve Walt gelebilir veya Hurley göreve devam eder ama Walt, Desmond gibi özelliklerinden dolayı bu yeni mücadelede adayı korumaya yardım edebilir. Tabi, ben dizi sanki devam edecekmiş gibi yazdım. Alışmışız tabi sürekli teoriler üretmeye! Ama sanki bu mücadele sürekli bir döngü halinde mesajı verilmiş ve adanın anlatılmayan uzak geçmişi ile ilgili izleyici sorularına bir yanıt verilmiş gibi.

Yeniden, 12 dakikalığına da olsa, Lost izlemek güzeldi. Ne kadar özlediğimi fark ettim. Hele o sondaki "dın" sesiyle ekrana gelen "LOST" yazısı yok mu! Artık bittiğini bir kez daha hissettirdi.

Son bir not: Yirmi yıldır aynı görevi yapan iki çalışandan birinin Ben'e "Cevaplar almayı hak ediyoruz," deyişi adeta izleyicinin ruh halini yansıtıyordu.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!