ORAS


Hızla gelişen teknoloji her geçen gün hayatımızda daha çok yer ediniyor. Teknoloji bir yandan günlük yaşantımızı kolaylaştırıyor. Kimilerine göre, öte yandan bizi esir alıyor. Tartışmalar ve endişeler arasında teknolojinin yükselişi hiç şüphesiz devam edecek. Peki ama yüz yıl sonra bizi nasıl bir dünya bekliyor? Teknolojinin hayatımızda yer edineceği (kimilerine göre işgal edeceği) yeni alanlar neler olacak?

ORAS, yaklaşık yüz yıl sonrasının dünyasını anlatıyor. Bu kısa bilimkurgu öyküsünde çarpıcı bir soruya yanıt bulmaya çalıştım: Gelecekte bir gün bilgisayar teknolojisine, bir yapay zekanın bizi yönetmesine izin verecek kadar güvenebilir miyiz?

Türkiye Bilişim Derneği'nin her yıl düzenlediği Bilimkurgu Öykü Yarışması'na 2008 yılında bu öyküyle katıldım. ORAS, finale kalmaya hak kazandı; ancak jürinin belirlediği ilk üçe giremedi. Uzun bir aradan sonra bu öykümü internet üzerinden okurlara ulaştırmaya karar verdim ve ortakakilsistemi.blogspot.com adresinde bir blog açtım. Bilimkurgu meraklılarını ORAS bloguna davet ediyorum.

Blogda ORAS öyküsünü okuyabilir, Resimler sayfasında öyküyü hayalinizde canlandırmaya yardımcı olacak resimleri açıklamalarıyla inceleyebilirsiniz. Yorumlar sayfasında öykü hakkındaki değerlendirmelerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!