FIFA'daki İlginç Hata

FIFA 09'un çıkmasına az bir süre kala, hala sıkılmamış bir şekilde FIFA 08 oynamaya devam ediyorum. Aslında sadece maç yapsam şimdiye çoktan sıkılırdım herhalde. Ancak FIFA'daki Manager Mod işin içine transfer, takım bütçesi, taraftarın ve yönetimin menajere (yani bana) olan güveni gibi şeyleri katınca sıkılmak o kadar kolay olmuyor; en azından benim için. Bundan dolayı olacak ki 15 sezon süren Manager Mod'u yalnız bir kez değil, birkaç kez bitirdim.

"Hey gidi yıllar, nice kupalar kazandırdık! Galatasaray'ı bile Şampiyonlar Ligi şampiyonu yaptık..." diye anlatası geliyor insanın sanal dünyadaki menajerlik hikayelerini. Ancak bu yazıyı yazmaya başlarken aklımda farklı birşeyi anlatmak vardı. Bu yüzden iyice konuyu yaymadan esas meseleye geçeyim.

FIFA serisini 2003'ten beri takip ediyorum. Arada yalnız FIFA 2004'ü atladım. Ne zaman bıkacağımı merak ederken yıllar geçti ama FIFA sevdam bitmedi. Tabi bu arada farklı zorluk seviyelerinde kim bilir kaç maç oynamışımdır. Bana kalırsa rahatlıkla bin maçtan fazlasını oynamışımdır. Eee, bu kadar çok maçı bunca farklı FIFA'da oynayınca insan zaman zaman çok absürt hatalarla karşılaşıyor. Elbette her yeni FIFA oyunu piyasaya çıkmadan farklı profesyoneller tarafından test ediliyor, varsa hatalar gideriliyor. Ancak bazı eksiklikler, yanlışlıklar gözden kaçabiliyor. Dolayısıyla oyundan alınan keyfi baltalamadıkça bu tarz sorunlara oyuncular göz yumuyor.

Bugüne kadar işte bu tarz garip hatalarla bir kaç kez karşılaştım. Şimdi aklıma gelen bir tanesinde top yan ağlarda kalmasına rağmen hakem gol vermişti. Bir tanesinde de normalde zorunlu olmadıkça kaleci ile oyuncu değiştirilemez olmasına rağmen kaleye yanlışlıkla bir oyuncu koymuştum ve oyun buna izin vermişti. Bunlar gibi hatırlayamadığım bir dizi hatayla karşılaştım ancak sanırım bugün başıma gelen olay kimsenin başına gelmemiştir.

Yer Camp Nou... Barcelona (benim takımım) evinde Real Zaragoza ile Supercopa finali rövanş maçına çıkıyor. Yaptığım bir atakta top auta çıkıyor. Rakip takımın kalecisi topu oyuna soktuğunda garip birşey oluyor ve sahada kalecim dışında benim takımımdan kimse yok! Zaragoza hızla kaleme geliyor ama onları durdurabilecek hiç oyuncum yok. Nereye gitti şimdi bunlar? Adamlar tarihin en rahat golünü atıyorlar; çünkü 1'e karşı 11 kişiler. Neyseki santra sırasında oyuncularım geri geldiler. Sanki sahaya bir ufo indi, oyuncuları sahadan ışınladı ve real golü atınca oyuncularımı serbest bıraktı. Eğer üzerinde "Forza Zaragoza" türü tezahürat yazan bir ufo görürseniz bana haber verin :)

Oyunu durdurup tekrar kısmında görüntüyü inceleyince benim oyuncuların rakip kalenin arkasındaki reklam panolarının ardında mahsur kaldıklarını fark ettim. Gerçekten çok ilginç bir görüntüydü.

Yazının başındaki resmi Print Screen tuşuyla çektim. Zaragozalılar yalnız kalan kalecime hücum ederkenki pozisyondan bir sahne. Üzerine tıklayarak yakından bakabilirsiniz.

Belki de milyonda bir rastlanacak türden bir hata ile karşılaştım ve bu ilginç olayı sizinle paylaşmak istedim. Bu yazı vesilesiyle FIFA sevgime de kısaca değinmiş oldum. Bakalım ilgiyle oynayacağım FIFA maçlarında daha ne gibi tuhaf hatalarla karşılaşacağım.

Yorum Gönder

Yorum yaparken Türkçe'yi doğru kullanma ve argo sözcüklerden kaçınma hassasiyetiniz için teşekkürler!